CASE STUDY

Lincoln Electric

Lincoln Electric to amerykańska firma założona w 1895 roku. Słynie z innowacyjności i jakości sprzętu spawalniczego. Stosuje efektywne praktyki zarządzania, takie jak system motywacyjny oparty na udziale w zyskach, zachęcając pracowników do osiągania lepszych wyników finansowych. Dzięki swojej wizji, innowacyjności i silnej kulturze korporacyjnej, Lincoln Electric jest jednym z najbardziej znanych i powszechnie szanowanych producentów rozwiązań spawalniczych na świecie.

ZASTOSOWANIA THINK FIRST:
  • Product Core

THE CHALLENGE

Nieskuteczne wdrażanie nowych produktów przez Kanał Dystrybucji, mimo sowitych bonusów i szkoleń produktowych.

Bonusy nie przekładały się na wynik sprzedaży

Zespoły sprzedaży sieci Dystrybutorów „zdobywały Klientów ceną”- były słabe w sprzedaży wartości dodanej. Nie docierali do kluczowych decydentów, a jak dotarli- brakowało skuteczności w argumentacji.

Nie wiadomo jak rozliczyć handlowców z używania argumentacji

Brak narzędzi kontroli nad realnym wzrostem poziomu świadomości decydenta nie pozwalał na rzetelne wnioski na temat przyczyn niesatysfakcjonujących wyników.

Przeładowanie wiedzą techniczną utrudniało przekonywanie decydentów biznesowych

Inwestycje w szkolenia produktowe powodowały przeciążenie wiedzą specjalistyczną i niską skuteczność wizyt do decydentów wyższego szczebla a w efekcie niską konwersję.

THE WAY

UNIKATOWY MANUAL ARGUMENTACYJNY

OD PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ DO WDROŻENIA „W TERENIE”

Warsztat budowania taktyki sprzedaży, seria praktycznych treningów argumentacji, badania potrzeb i zarządzania obiekcjami. 

Wdrożony pomiar opanowania argumentacji na treningach i efektywności wizyt w terenie.

Podnieśliśmy skuteczność pojedynczej wizyty i konwersję poprzez:
  • Opracowaną hierarchię potrzeb każdego typu decydenta
  • Precyzyjne banki pytań o potrzeby
  • Konkretne, mierzalne cele dla każdej wizyty
  • Argumentację dopasowaną do decydenta i potrzeb

PRODUCT CORE to seria przemyślanych taktyk z wizyty na wizytę. Każda złożona z 3-5 potrzeb, kilku cech i 15-25 korzyści połączonych w „trafiający przekaz”. To przyspiesza przygotowanie przedstawiciela, jednocześnie pozostawiając swobodę wyboru.

 

 

THE RESULT

Wskaźnik konwersji wzrósł w 3 lata z 12% do 25% przy zachowaniu średnich: liczby dni do zamknięcia i wielkości projektu.

Zespół biorący udział w programie, zanotował rekordowy wynik na tle zespołów całej Europy, osiągając 19% większy wzrost sprzedaży niż średnia w regionie Zespoły pracowały w identycznych warunkach a cena produktu została dostosowana do siły każdego rynku.

TO BEZPOŚREDNI DOWÓD NA DZIAŁANIE PRODUCT CORE

OPINIA KLIENTA

"Podeszliśmy do szkoleń produktowych zupełnie inaczej i to był strzał w dziesiątkę."

Przemysław Lewandowski

Dyrektor Sprzedaży

Kluczowe w tym projekcie było zagazowanie przedstawicieli dystrybutorów w nową dla nas, bardziej skuteczną formę przekazywania argumentacji. I tak inwestowaliśmy w szkolenia dla dystrybucji i wsparcie marketingowe, więc ten sam budżet wykorzystaliśmy inaczej- okazało się że 4 razy bardziej skutecznie. Ograniczyliśmy ilość zaproszonych firm i postawiliśmy na praktyczne treningi w oparciu o wspólnie przygotowany manual argumentacyjny. Średnia ilość zapamiętanych argumentów wzrosła z 3 po szkoleniach do 7 sztuk po treningach i warsztacie. To w widoczny sposób przełożyło się na skuteczność pojedynczej wizyty- zweryfikowaliśmy to w terenie a potem w wynikach biznesowych.

"W terenie było nam łatwiej ocenić, którzy handlowcy i w jakim tempie te argumenty wdrażają i jakiego wsparcia potrzebują"

Grzegorz Welke

Dyrektor Sprzedaży

PRODUCT CORE to seria przemyślanych taktyk na Klienta. Potrzeby decydenta kilka cech i lista korzyści połączonych w trafny przekaz. To pozwala na szybsze wdrożenie produktu ale pozostawia przedstawicielowi swobodę wyboru jakich taktyk użyć. Nie narzucaliśmy niczego. W terenie było nam łatwiej ocenić, którzy handlowcy i w jakim tempie te argumenty wdrażają i jakiego wsparcia jeszcze potrzebują. Łatwiej było dać feedback na konkretach, docelowo uczestnicy samodzielnie mierzyli które argumenty zapamiętał Klient.

Polityka cookies

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję Polityka Cookies
This site is registered on wpml.org as a development site.