CASE STUDY

PROJEKT EARTHQUAKE!

Coloplast tworzy produkty i usługi ułatwiające życie osobom cierpiącym na dolegliwości o bardzo intymnym charakterze. Od ponad 60 lat, ich misją jest czynienie życia łatwiejszym- to jest obietnica, której rzeczywiście dotrzymują. Kluczem jest słuchanie i odpowiadanie na potrzeby Pacjenta, skierowana na Niego innowacyjność produktów oraz ciągła wymiana wiedzy. Zajmuje 29 miejsce w Globalnym Rankingu Innowacyjności miesięcznika Forbes.

ZASTOSOWANIA THINK FIRST:
  • Agile Process
Group of young business people throwing documents and looking happy while celebrating success at their working places in startup office

THE CHALLENGE

„Przy 4% wzroście rynku , potrzebowaliśmy nowych ścieżek, które zapewniłyby dwucyfrowy wzrost udziału”.

 

Trudny konkurencyjnie, wolno rosnący rynek stałej kwoty refundacji.

Rynek rośnie średnio 4% tylko dzięki rosnącej liczbie pacjentów a jego wartość jest definiowana przez stałą kwotę refundacji, przypadająca na każdego chorego. Mają oni swobodę wyboru typów i marek, ale nie są skłonni płacić w własnej kieszeni, wybierając większą liczbę tańszych lub mniejszą liczbę droższych akcesoriów.

Pacjenci nie są skłonni wydawać własnych środków na lepszy sprzęt.

​Dostępność nowych technologii ochrony pacjentów nie wywołuje zwiększania kwoty refundacji w naszym kraju. Wewnętrzne uwarunkowania systemu leczenia powodują, że jakość oferowanych pacjentowi produktów nie jest głównym czynnikiem wyboru sprzętu medycznego.

Zarząd był zdeterminowany do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu i przekroczenia 50% udziału w rynku.

THE WAY

„Zburzenie” starego myślenia

i sięgnięcie po nieznane kierunki strategiczne.

Słuszne na poziomie indywidualnym założenie, że bardziej kreatywny człowiek  przyniesie innowacyjność jest błędem na poziomie zespołu i organizacji.

Innowacyjność potrzebuje ludzi kreatywnych ale NIEZBĘDNE są:
  • zdefiniowane, mierzone procesy,
  • precyzyjne cele,
  • wyraźne odpowiedzialności,
  • podział zasobów.

Wdrożenie AGILE PROCESS INNOVA-THINK to:

  • ZARZĄDZANIE RYZYKIEM INNOWACYJNOŚCI, bo  dalekosiężne wybory firm opierają się na założeniach o przyszłości, której nie są w stanie przewidzieć.
  • STYMULOWANIE POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ: bo pomysły nie mogą być generowane na tym samym poziomie na którym powstały problemy, niezbędna jest nowa perspektywa.
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ INNOWACJI: bo najlepsze pomysły wymagają czasu do spokojnej „inkubacji” a oczekiwanie natychmiastowych rezultatów zamyka drogę do innowacyjności.
  • TRENING INNOWACYJNOŚCI: naturą dużych firm jest powtarzalność, bo zapewnia stabilizację procesów, w konsekwencji pracownikom trudno jest „przestawić się” na myślenie poza schematami.

DZIAŁANIA

Wysoka jakość rozwiązań dzięki zastosowaniu przemyślanej sekwencjiwcześniej przygotowanych kroków.

Projekt EARTHQUAKE to „głębokie” wejście w organizację Klienta w 10 krokach:

1. Dobór uczestników według ściśle określonych kryteriów
2. Challanging Insights: analiza istniejących założeń biznesowych: odkrycie ograniczających założeń
3. Inspiracje jakościowe – gromadzenie praktyk rynkowych w odpowiedzi na ograniczające założenia, przygotowanie „innej perspektywy”
4. Trening kreatywności – rozgrzewka, uelastycznienie myślenia uczestników
5. Warsztat: generowanie rozwiązań – tworzenie koncepcji wg usystematyzowanej sekwencji
6. Analiza i selekcja wypracowanych rozwiązań, stworzenie zespołów projektowych
7. Komunikacja wyników do Zarządu, podjęcie decyzji,
8. Opracowanie i wdrożenie zasad innowacji w organizacji,
9. Realizacji projektów innowacji
10. Podsumowanie rezultatów projektów, wyciąganie wniosków do dalszego doskonalenia

THE RESULT

Solidna podstawa do podejmowania decyzji , większa kreatywność i wdrożony proces generowania innowacji.

DOSTARCZYLIŚMY KONKRETNE REZULTATY:

Raport rekomendacji na trzech poziomach: szybkich wygranych, usprawnień i innowacji, oraz:

 

  • PODNIESIONE UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNE szybsze generowanie nowych rozwiązań i rozwiązywanie problemów.
  • LEPSZE DECYZJE ZESPOŁOWE:  zestaw wspólnych kryteriów i szybsze decyzje.
  • ZWIĘKSZONA MOTYWACJA: wdrożenie części wypracowanych rozwiązań zgodnie z rekomendowanym  procesem. To ma bardzo duży wpływ motywację,
  • SYSTEMATYCZNY PROCES INNOWACJI-  procesowe podejście do zarządzania usprawnieniami i innowacjami.

Polityka cookies

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję Polityka Cookies
This site is registered on wpml.org as a development site.