CASE STUDY

PROJEKT EARTHQUAKE!

Coloplast tworzy produkty i usługi ułatwiające życie osobom cierpiącym na dolegliwości o bardzo intymnym charakterze. Od ponad 60 lat, ich misją jest czynienie życia łatwiejszym- to jest obietnica, której rzeczywiście dotrzymują. Kluczem jest słuchanie i odpowiadanie na potrzeby Pacjenta, skierowana na Niego innowacyjność produktów oraz ciągła wymiana wiedzy. Zajmuje 29 miejsce w Globalnym Rankingu Innowacyjności miesięcznika Forbes.

ZASTOSOWANIA THINK FIRST:
  • Agile Process
Group of young business people throwing documents and looking happy while celebrating success at their working places in startup office

THE CHALLENGE

„Przy 4% wzroście rynku , potrzebowaliśmy nowych ścieżek, które zapewniłyby dwucyfrowy wzrost udziału”.

 

Trudny konkurencyjnie, wolno rosnący rynek stałej kwoty refundacji.

Rynek rośnie średnio 4% tylko dzięki rosnącej liczbie pacjentów a jego wartość jest definiowana przez stałą kwotę refundacji, przypadająca na każdego chorego. Mają oni swobodę wyboru typów i marek, ale nie są skłonni płacić w własnej kieszeni, wybierając większą liczbę tańszych lub mniejszą liczbę droższych akcesoriów.

Pacjenci nie są skłonni wydawać własnych środków na lepszy sprzęt.

​Dostępność nowych technologii ochrony pacjentów nie wywołuje zwiększania kwoty refundacji w naszym kraju. Wewnętrzne uwarunkowania systemu leczenia powodują, że jakość oferowanych pacjentowi produktów nie jest głównym czynnikiem wyboru sprzętu medycznego.

Zarząd był zdeterminowany do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu i przekroczenia 50% udziału w rynku.

THE WAY

„Zburzenie” starego myślenia

i sięgnięcie po nieznane kierunki strategiczne.

Słuszne na poziomie indywidualnym założenie, że bardziej kreatywny człowiek  przyniesie innowacyjność jest błędem na poziomie zespołu i organizacji.

Innowacyjność potrzebuje ludzi kreatywnych ale NIEZBĘDNE są:
  • zdefiniowane, mierzone procesy,
  • precyzyjne cele,
  • wyraźne odpowiedzialności,
  • podział zasobów.

Wdrożenie AGILE PROCESS INNOVA-THINK to:

  • ZARZĄDZANIE RYZYKIEM INNOWACYJNOŚCI, bo  dalekosiężne wybory firm opierają się na założeniach o przyszłości, której nie są w stanie przewidzieć.
  • STYMULOWANIE POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ: bo pomysły nie mogą być generowane na tym samym poziomie na którym powstały problemy, niezbędna jest nowa perspektywa.
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ INNOWACJI: bo najlepsze pomysły wymagają czasu do spokojnej „inkubacji” a oczekiwanie natychmiastowych rezultatów zamyka drogę do innowacyjności.
  • TRENING INNOWACYJNOŚCI: naturą dużych firm jest powtarzalność, bo zapewnia stabilizację procesów, w konsekwencji pracownikom trudno jest „przestawić się” na myślenie poza schematami.

DZIAŁANIA

Wysoka jakość rozwiązań dzięki zastosowaniu przemyślanej sekwencjiwcześniej przygotowanych kroków.

Vestibulum porta lacus sapien, at scelerisque leo convallis ac. Mauris eget nulla nisl. Curabitur non felis id ante faucibus iaculis. Donec ut ex fermentum, faucibus ligula et, varius turpis. Vestibulum et magna arcu. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Praesent sit amet vehicula nisl. Aliquam elementum neque a ipsum vestibulum cursus. Vivamus erat metus, sagittis sed dignissim vitae, porttitor nec ex. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Integer dapibus vestibulum ex at consectetur.

Morbi rhoncus erat ac nisl luctus, varius dapibus purus sagittis. Phasellus ut ipsum vel tellus tempor sollicitudin. Phasellus tincidunt justo quis ipsum volutpat consequat. Nunc mattis, erat non porta lobortis, neque tortor tempor ex, eget luctus dui quam rhoncus elit. Praesent ultrices ante vulputate malesuada mattis. Aliquam mollis velit in nunc fringilla iaculis. Aenean venenatis orci ac ligula dignissim, in malesuada lacus mattis. Morbi vulputate ut tellus quis efficitur. Quisque blandit at ex sed iaculis. Donec elementum lectus quam, quis pretium ipsum varius quis. Quisque ullamcorper commodo arcu, id sollicitudin nibh. Quisque ac nulla at nibh mattis rhoncus. Sed ut imperdiet eros. Nunc sit amet urna convallis elit eleifend porttitor nec sed ipsum.

THE RESULT

Solidna podstawa do podejmowania decyzji , większa kreatywność i wdrożony proces generowania innowacji.

DOSTARCZYLIŚMY KONKRETNE REZULTATY:

Raport rekomendacji na trzech poziomach: szybkich wygranych, usprawnień i innowacji, oraz:

 

  • PODNIESIONE UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNE szybsze generowanie nowych rozwiązań i rozwiązywanie problemów.
  • LEPSZE DECYZJE ZESPOŁOWE:  zestaw wspólnych kryteriów i szybsze decyzje.
  • ZWIĘKSZONA MOTYWACJA: wdrożenie części wypracowanych rozwiązań zgodnie z rekomendowanym  procesem. To ma bardzo duży wpływ motywację,
  • SYSTEMATYCZNY PROCES INNOWACJI-  procesowe podejście do zarządzania usprawnieniami i innowacjami.

Polityka cookies

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję Polityka Cookies
This site is registered on wpml.org as a development site.