PROJEKT EARTHQUAKE!
Coloplast tworzy produkty i usługi ułatwiające życie osobom cierpiącym na dolegliwości o bardzo intymnym charakterze. Od ponad 60 lat, ich misją jest czynienie życia łatwiejszym- to jest obietnica, której rzeczywiście dotrzymują. Kluczem jest słuchanie i odpowiadanie na potrzeby Pacjenta, skierowana na Niego innowacyjność produktów oraz ciągła wymiana wiedzy. Zajmuje 29 miejsce w Globalnym Rankingu Innowacyjności miesięcznika Forbes.
- Agile Process
THE CHALLENGE
„Przy 4% wzroście rynku , potrzebowaliśmy nowych ścieżek, które zapewniłyby dwucyfrowy wzrost udziału”.
Trudny konkurencyjnie, wolno rosnący rynek stałej kwoty refundacji.
Rynek rośnie średnio 4% tylko dzięki rosnącej liczbie pacjentów a jego wartość jest definiowana przez stałą kwotę refundacji, przypadająca na każdego chorego. Mają oni swobodę wyboru typów i marek, ale nie są skłonni płacić w własnej kieszeni, wybierając większą liczbę tańszych lub mniejszą liczbę droższych akcesoriów.
Pacjenci nie są skłonni wydawać własnych środków na lepszy sprzęt.
Dostępność nowych technologii ochrony pacjentów nie wywołuje zwiększania kwoty refundacji w naszym kraju. Wewnętrzne uwarunkowania systemu leczenia powodują, że jakość oferowanych pacjentowi produktów nie jest głównym czynnikiem wyboru sprzętu medycznego.
Zarząd był zdeterminowany do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu i przekroczenia 50% udziału w rynku.
„Zburzenie” starego myślenia
i sięgnięcie po nieznane kierunki strategiczne.
Słuszne na poziomie indywidualnym założenie, że bardziej kreatywny człowiek przyniesie innowacyjność jest błędem na poziomie zespołu i organizacji.
- zdefiniowane, mierzone procesy,
- precyzyjne cele,
- wyraźne odpowiedzialności,
- podział zasobów.
Wdrożenie AGILE PROCESS INNOVA-THINK to:
- ZARZĄDZANIE RYZYKIEM INNOWACYJNOŚCI, bo dalekosiężne wybory firm opierają się na założeniach o przyszłości, której nie są w stanie przewidzieć.
- STYMULOWANIE POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ: bo pomysły nie mogą być generowane na tym samym poziomie na którym powstały problemy, niezbędna jest nowa perspektywa.
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ INNOWACJI: bo najlepsze pomysły wymagają czasu do spokojnej „inkubacji” a oczekiwanie natychmiastowych rezultatów zamyka drogę do innowacyjności.
- TRENING INNOWACYJNOŚCI: naturą dużych firm jest powtarzalność, bo zapewnia stabilizację procesów, w konsekwencji pracownikom trudno jest „przestawić się” na myślenie poza schematami.
THE RESULT
Solidna podstawa do podejmowania decyzji , większa kreatywność i wdrożony proces generowania innowacji.
DOSTARCZYLIŚMY KONKRETNE REZULTATY:
Raport rekomendacji na trzech poziomach: szybkich wygranych, usprawnień i innowacji, oraz:
- PODNIESIONE UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNE – szybsze generowanie nowych rozwiązań i rozwiązywanie problemów.
- LEPSZE DECYZJE ZESPOŁOWE: zestaw wspólnych kryteriów i szybsze decyzje.
- ZWIĘKSZONA MOTYWACJA: wdrożenie części wypracowanych rozwiązań zgodnie z rekomendowanym procesem. To ma bardzo duży wpływ motywację,
- SYSTEMATYCZNY PROCES INNOWACJI- procesowe podejście do zarządzania usprawnieniami i innowacjami.