Zarządzanie umiejętnościami
w procesie biznesowym

Realizacja dziesiątków projektów ukierunkowanych na podnoszenie efektywności biznesu jak mapowanie i rozwój procesów, akademie rozwoju, wdrażanie MBO, ocen okresowych, wdrażania narzędzi IT do zarządzania planami okresowymi oraz szkoleniami doprowadziły nas do powtarzających się wniosków w zakresie faktycznej efektywności tych projektów.
- Dobrze zdefiniowane procesy nie gwarantują faktycznych rezultatów – bez odpowiednich umiejętności procesy pozostają na kartach papieru lub w pustych aplikacjach.
PRZYKŁAD: Np. aplikacje do zarządzania celami bez wdrożonych umiejętności związanych ze strategią na poziomie zarządu i umiejętnościami związanymi z definiowaniem zadań, celów i rezultatów na poziomie liniowych menedżerów stają się elektroniczną biurokracją konsumującą cenny czas.
- Doskonałe umiejętności bez powiązania z kluczowymi procesami rzadko kiedy dostarczają wartościowych rezultatów dla biznesu.
PRZYKŁAD: Wielokrotnie byliśmy pytani przez kluczowych decydentów o wymierne rezultaty procesów rozwojowych. Podejmowaliśmy próby szacowania faktycznych zwrotów z tych inwestycji. Niezależnie od faktu, że na poziomie szkoleniowym szacowanie faktycznego ROI staje się karkołomnym i bardzo kosztochłonnym zadaniem, to wnioski pojawiają się klarowne – bez ścisłego powiązania rozwoju umiejętności z bieżącymi kluczowymi procesami biznesowymi rezultaty takich projektów stają się biznesowo nieopłacalne. Zazwyczaj wtedy szkolimy kadrę dla konkurencji.

Biznesowo efektywnym podejściem do rozwoju jest wdrażanie procesów wraz z kluczowymi dla nich umiejętnościami czyli:
Zarządzanie umiejętnościami w procesie biznesowym
Po latach doświadczeń tę metodologię do rozwoju biznesowego proponujemy naszym klientom.
Doskonalimy efektywność wdrożeniową poprzez:
-
praktyczne mapowanie procesów - unikanie zbędnej biurokracji i szczegółowości,
-
definiowanie istotnych narzędzi (m. in. szablony),
-
dobre definiowanie kluczowych umiejętności dla całości procesu.
Maksymalizując skuteczność wdrożenia eliminujemy potencjalne luki w procesie, które mogłyby spowodować brak oczekiwanych rezultatów.
Wychodzimy z założenia, że umiejętności są tyle warte, na ile podnoszą wskaźniki biznesowe procesu.
Skontaktuj się